lördag 22 december 2007

22 dec

Sjukt vad tiden går fort.. Snart är det julafton och sedan dröjer det inte länge innan ett nytt år börjar. Ska bli så himla skönt att sommaren så småningom närmar sig och att man kan dra då. Skrev på ett nytt kontrakt som gäller till sista maj, sedan är jag fri. Nästan i alla fall... Jag vet åtminstone vad jag inte vill bli när jag blir "stor". hehe*
Ja, ja.. Alla har varit jättesnälla så här innan jul. Kanske för att alla har stoppat i sig en hel del pepparkakor? Jag har fått massa små o stora julklappar på jobbet. O det bästa var nog igår. Själva julkappen var inget speciellt, utan omtanken. En förälder kom in till mig när jag hade rast med några chokladbitar (twix, guldnougat o nån annan nougat). Hon sa att hon inte hade hittat någon chokladguldmedalj, men att hon tog allt hon hitta med guldpapper för att jag står ute varje morgon och tar emot alla oavsett väder. Det är CRED! O jag blev så glad! Jag har inte ens hennes barn, men hon tyckte att jag förtjänade tapperhetsmedalj. Därför orkar jag nu ta nya tag nästa år. Nu blir det ledigt resten av året!
Ea och Ann kom igår så nu har vi haft julmys hela familjen och jag spöade nyss Ea i TP.. Så himla klockrent! Gjorde jättegott julgodis igår och idag åkte jag med pappa o fixade lite grann. Det var hur mycket folk som helst i farten, men vi var klar på en timme i alla fall. Vi hade sån himla tajming. Läste en reklamannons från Systembolaget imorse. Vilket löd något liknande: Idag stänger vi kl. 15.00. Men var gärna där tidigare. Det är sista chansen att få tag i något innan jul. Så om du vill undvika köer, kom i tid. Ha, ha, ha säger jag. Vi splittade på oss 14.15, jag köade i matkön, medan pappa köade in på systemet. De hade dörrvakter, därför gick det ändå hyfsat smidigt. Bara det att vi gjorde som man inte skulle göra. Åh va vi är duktiga ändå! Han skulle bara ha någon sitaminuten-julklapp. När han var färdig där inne var jag färdig i mataffären. Snacka om tajming!
Nu ska vi mysa ännu mer med snittar och Beatles! Tjingeling!
Eleanor Rigby - The Beatles

Inga kommentarer: