onsdag 6 februari 2008

Vad händer?

Jo, du... Inte så mycket på den fronten. Ligger hemma i influensan och har gjort det sedan i lördags. Inte särskilt upplyftande då jag inte har någon röst och allt har hittills känts helt hopplöst. 39 graders feber, hosta, ont i halsen, ont i huvudet, ont i öronen, öm i kroppen, ont i magen och allmänt tung i huvudet. Usch, säger jag bara för att vara sjuk igen... Jag ska nog vaccinera mig mot influensan, i alla fall om jag ska forsätta jobba som jag gör. Fast det ska jag ju inte, så då slipper jag.. :) Idag är dock första dagen jag känner mig något bättre. Febern är borta, bara halsontet, lite hosta och huvudet som känns som ett bowlingklot kvar. Desto mer kritiskt var det i måndags morse då jag trodde att jag skulle dö... Jag var livrädd... Som tur var blev jag bättre och ambulansen slapp komma.

Nog om mig nu... Mycket annat har hänt sedan jag skrev sist. Bland annat:


  • Heath Ledger dog 22 januari, mycket tragiskt. Han måste vara en av de bästa skådespelarna i modern tid. Ledger är en legend...


  • Konståknings-EM i Zagreb avgjordes för någon vecka sedan. Inte jätteintressant vad det gäller toppplaceringarna, men ur nordisk synpunkt gick det riktigt bra. Adrian och Kristoffer tog en 6:e resp. 7:e plats. Finska tjejerna tog en 3:e, 5:e och 10:e plats. Det betyder full kvot för Sverige på herrsidan och för Finland på damsidan till nästa Europamästerskap som går av stapeln i Helsingfors nästa år.


  • Ea och Ann köpte en lägenhet i Göteborg så nu längtar jag efter att få se den. Det är inte långt kvar. I slutet på mars smäller det!

Nu är jag uppriktigt sagt jättetrött så nu ska jag nog sova lite.


Puss o kram på avstånd så länge!

Inga kommentarer: